دسته بندی مطالب
مطالب بلاگ قالیتو
کد مطلب : 41  |   تعداد نظرات: 0   |   تعداد بازدیدها: 325   |   تاریخ درج: جمعه, دي 01, 1402   |   ساعت: 12:00 ق.ظ   |   منبع / نویسنده مطلب: مدیر سامانه

 

کتاب مقدمه ای بر سبک شناسی فرش ایران منتشر شد

استاد رسول روفه گر حق، مولف این کتاب از خبرگان روفه گری و از اساتید دانشگاه هنر است.


این کتاب توسط انتشارات ببر با مدیریت آقای کمال بهروزی که عکاسی ها نیز توسط ایشان انجام گرفته، در 152 صفحه، با 268 تصویر رنگی، در تیراژ 500 نسخه چاپ و منتشر شده است.

سخنی با خواننده، مقدمه، پیش گفتار، 6 فصل و منابع و ماخذ، کلیات کتاب را شامل می شوند. این کتاب به استاد اصغر روفه گر حق، پدر مولف تقدیم شده است.
کتاب توسط یک روفه گر قالی یا به اصطلاح جراح قالی نوشته شده است. پس بیشتر با رگ، مویرگ و گوشت(تار، پود و گره) کار دارد. این نگاه متفاوت که بیشتر پشت قالی را هدف قرار داده، مشخص و جالب توجه است.
از سویی مولف کتاب چون اهل ادبیات و شعر است، لغات و اصطلاحات را با حساسیت خاصی انتخاب و در جای خود استفاده کرده است. همچنین برخی کلمات ابداعی مانند گره لب تابی، چاقوی همرسان، گره ستبر و... نتیجه این اشرافیت ایشان بر ادبیات است.
تصاویر مناسب گرافیکی برای آموزش مفاهیم، از نکات قابل تامل می باشد. این کتاب منبع مناسب دانش افزایی برای محققان، دانشجویان، فرش فروشان، روفه گران، تولیدکنندگان و خریدارن علاقمند است.
این کتاب در ارتباط با نویسنده اش، کتابی هست بسیار آموزنده از تجربیات دست اول و بسیار پر سوال از کسی که در کف بازار بوده و تجربیات خود را ابتدا بی ریا در اختیار دانشجویان و حالا در اختیار خوانندگان قرار داده است.
علاقمندان جهت تهیه و خرید کتاب "مقدمه ای بر سبک شناسی فرش ایران" می توانند در تبریز به تجارتخانه فرش و گلیم هاشمی مهر مراجعه بفرمایند

Share نسخه مخصوص چاپ


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟